Papiermolen

Ik heb vandaag een brood te koop voor 1 euro. Mijn klant komt met 1 euro en koopt dat brood.
Dus 10 seconden later ben ik 1 euro rijker, en de klant is 1 brood rijker.
Is dat nu simpel? En ja hoor, zo simpel is het.
Tot je een huis wil, want daar moet onze regering zijn sneetje brood van hebben, de banken, de verzekeringen, de notaris…
En voor je het weet schieten er enkel nog kruimeltjes over. Welkom in België…

Ik weet dus nog altijd niet goed waarom ik zaken zoals registratie, notarissen moet betalen.
Want de huidige eigenaar is akkoord met het bedrag dat ik wil betalen.
Dus ik geld aan eigenaar, eigenaar huissleutels aan mij.
Simpel, niet?

Nee dus. Blijkbaar moet dit huis geregistreerd worden? Want ja, gedurende de 45 jaar dat dat huis er staat is er nog niemand op het idee gekomen om dat huis te laten registeren.
Want niemand weet dat dat er staat, het is namelijk doorzichtig?

En het beste van alles?
Je moet dit laten doen via een peperdure notaris. Want deze moet wel zeker 2 uur met jou de zaken deftig overlopen. Want je wil toch geen kat in een zak kopen?
Fout! Want het interesseert hun niet hoe je de boel koop. Je koopt namelijk de woning met alle zichtbare en verborgen gebreken!
Maar je wil toch iemand hebben die je handje vasthoudt voor die handtekening te zetten.
Want ik kan me inbeelden dat je beeft als je je doodvonnis tekent…

Je moet blijkbaar registratie en dergelijk betalen. Je moet iedereen op de hoogte brengen van je verhuis. Verzekeringen moeten verwittigt worden, tijdschriften (abbo’s)… Maar het leukste dat ik overlaatst las? De belastingen moet je niet op de hoogte brengen? Die weten je zo wel te vinden?! Als dat nu es geen service is!!!