Sales above service !

Je hoort mensen wel meer en meer zeggen dat men tegenwoordig enkel maar wil verkopen, verkopen en verkopen.
Box moving zoals we het zo mooi kunnen omschrijven. En eigenlijk kan ik dit alleen maar beamen.

Gisteren kocht ik zo online enkele artikels. En 10 minuten nadat ik mijn bestelling plaatste kwam ik tot de vaststelling dat ik nog iets vergeten was. Tja, vergeten is menselijk zullen we maar denken? Dus ik nog snel bijstellen, met het bericht dat dit bij de vorige bestelling mag geplaatst worden.

En het antwoord dat ik mocht ontvangen: “Onze excuses mijnheer, maar de bestellingen gebeuren volautomatisch. Dus u zal 2x de administratie en verzendkosten moeten betalen. Wij als ‘Customer service’ kunnen niet tussenkomen in die automatisch proces.” Waar is dan de ‘service’ in dit bedrijf te vinden? Waarom heeft dit bedrijf dan eigenlijk een ‘Customer Service’ dienst?

Uitspraken als ‘online’, in “grote ketens”… is het 2,5 euro goedkoper hoor ik vaak. Maar o wee als die online winkels, die grote ketens je service moeten aanbieden. Dan is de eindafrekening meestal hoger dan mocht je dit kopen bij iemand die service verleend.

De vraag blijft dus: “Hoeveel ben jij bereid om voor service te betalen?”